همشهری آنلاین: در پی شیوع بیماری وبا در یمن وزارت بهداشت عمومی و مسکن دولت نجات ملی، در این کشور حالت فوق العاده اعلام کرد.

شيوع وبا در يمن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه العربی الجدید، وزارت بهداشت عمومی وابسته به جنبش انصار الله یمن (دولت نجات ملی یمن) برای مقابله با بیماری وبا که از ابتدای ماه ژانویه امسال ( ۲۰۱۹ ) منجر به مرگ دهها نفر و بستری شدن هزاران تن دیگر شده، در این کشور حالت فوق العاده اعلام کرده است.

یوسف الحاضری سخنگوی وزارت بهداشت دولت (نجات ملی) یمن گفت: با توجه به شرایط فعلی ناشی از شیوع بیماری وبا و گسترش این بیماری در صنعا و بقیه استان های یمن، وزارت بهداشت حالت فوق العاده اعلام کرده است.

یوسف الحاضری به العربی الجدیدی گفت جنگ چهار ساله در یمن عامل اصلی شیوع این بیماری است.

وی خاطر نشان کرد اعلام حالت فوق العاده ایجاب می کند تا همه افراد در حوزه های دولتی، مدنی، مردمی، حزبی و غیره برای مقابله با بیماری وبا بسیج شوند.

الحاضری افزود از ابتدای سال ۲۰۱۹، حدود ۲۹ هزار و ۷۵۰ مورد مشکوک به ابتلا به بیماری وبا در پایتخت (صنعا) مشاهده شده است و تا تاریخ ۴ آوریل ( ۱۵ فروردین) دست کم ۲۹ نفر بر اثر این بیماری در صنعا جان باختند.

سخنگوی وزارت بهداشت دولت (نجات ملی) یمن گفت: شمار مبتلایان به بیماری وبا فراتر از میانگین طبیعی آن است و سیستم بهداشتی توان کافی برای کنترل این فاجعه بی سابقه را در صنعا و بقیه استان های کشور ندارد.

وی یادآور شد شمار مبتلایان به بیماری وبا در کشور از ابتدای ژانویه سال ۲۰۱۹ تا اواخر ماه مارس به ۱۶۲ هزار و ۴۶۳ مورد رسیده است.

الحاضری تاکید کرد از ابتدای سال ۲۰۱۹ دست کم ۳۲۷ نفر در کشور بر اثر بیماری وبا جان باختند و آمار کل قربانیان این بیماری از زمان شیوع آن در سال ۲۰۱۶ به بیش از سه هزار نفر رسیده است و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در استان های مختلف کشور به این بیماری مبتلا شدند.

درهمین حال سازمان جهانی بهداشت دوشنبه گذشته از افزایش تعداد کشته های ناشی از ابتلا به بیماری وبا در یمن از ابتدای سال ۲۰۱۹ به ۲۹۱ مورد خبر داد.

بر اساس بیانیه سازمان جهانی بهداشت در این مدت همچنین ۱۴۷ هزار و ۹۲۷ نفر در یمن به بیماری وبا مبتلا شدند.

سازمان جهانی بهداشت افزود تعداد تلفات ناشی از بیماری وبا در یمن در ماه مارس افزایش چشمگیری داشته است و دست کم ۱۹۵ نفر در ماه مارس بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

کد خبر 436669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha